Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Változik a posta ügyfélfogadási rendje, nyitás után elsőbbség az időseknek

Változik a posta ügyfélfogadási rendje, nyitás után elsőbbség az időseknek

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Változik mától a Magyar Posta ügyfélfogadási rendje. Az új szabályok az idősek védelmében születtek meg, így a hatvanöt év felettiek elsőbbséget élveznek a nyitást követő egy órában. Szintén mától újra él a tavaszi időszakból már megismert szabály, amely szerint csak annyi ügyfél tartózkodhat a postahivatalokban, ahány ügyintézői ablak aktív. A többieknek az utcán kell várakozni.

Fontos változások vannak érvényben Magyarország összes postahivatalában csütörtöktől. Ezek a változások az ügyfélfogadás rendjét érintik és a vírushelyzet miatt van szükség rájuk. Az egyik rendelkezés egy új szabály, amit az idősek védelmében hozott a Magyar Posta.

– Az egyik, hogy a nyitást követő egy órában, elsőbbséget biztosítunk a kiszolgálásban a 65 év felettieknek. Ez nem kizárólagosság, hanem elsőbbség. Ilyenkor az idősebbeket a munkatársaink megkérik, hogy jöjjenek előre és előbb kiszolgálják őket, úgyhogy javasoljuk nekik, hogy ha szeretnének gyorsan végezni, akkor közvetlenül nyitás után érkezzenek a postákra. A többi ügyfelünktől pedig türelmet kérünk. – mondta Panulin Ildikó, a Magyar Posta szóvivője.

A másik ügyfélfogadási rendet érintő változás tavasszal már érvényben volt.

– Bevezetjük az egyedi várakozási rendet, ez volt tavasszal is. Ennek értelmében csak annyi ügyfél tartózkodhat az ügyféltérben, ahány kiszolgáló pult működik. Mindenki mást arra kérünk, hogy az utcán várakozzon. – mondta a szóvivő.

Panulin Ildikó hozzátette, a legtöbb esetben az úgynevezett sárga csekk befizetése miatt állnak sorban a postákon, igaz a tavaszi időszakban elindult egy folyamat, amely szerint kevesebb ügyfél jött személyesen ügyintézésre a hivatalokba, ennek az volt az oka, hogy egyre többen, online intézték ügyeiket. A sárga csekk befizetésére a Magyar Posta saját mobiltelefonos alkalmazással is rendelkezésére áll az ügyfeleknek.

– Van a postának egy Icsekk nevű alkalmazása, ami a telefon fényképezőjével beolvassa a csekkeken lévő QR kódot és ennek a segítségével, ki lehet fizetni az Icsekk alkalmazáson keresztül ezeket a csekkeket. – tájékoztatott Panulin Ildikó.

Aki mindenképpen személyesen szeretné befizetni a csekket, vagy más egyéb elintézni valója van a postán, azt továbbra is várják a postahivatalok a megváltozott ügyfélfogadás szabályainak betartásával. A változásokról minden posta ajtaján részletes leírás található.


Tovább az archívumra